وبلاگ

پانچو و مزایا و معایب استفاده از آن

پانچو و مزایا و معایب استفاده از آن

پانچو و مزایا و معایب استفاده از آن

زمان تخمین زده شده مطالعه: ۳ دقیقه

پانچو ها در جنس ها و طرح های متنوعی موجود هستند که هر کدام در رنگ ها و سایز های مختلف ارائه می­شوند. کسانی که پانچو را برای برنامه های بکپکینگ می­خواهند معمولأ نوع نایلونی آن را تهیه می­کنند که علاوه بر ضد آب بودن، سبک هم هست. در این مقاله سعی داریم پانچو و مزایا و معایب استفاده از آن را برای شما شرح دهیم.

 انواع یکبار مصرف و ازران قیمت پانچو (از جنس وینیل) هم در بازار موجود است. این مدل ­ها بسیار کم حجم، نازک و کوتاه هستند که و برای استفاده در هایکینگ آنقدر دوام ندارند که بتوانند از شما در برابر عوامل محیطی محافظت کنند.

این نوع پانچو ها هنگام رد شدن از کنار شاخه­ های درختان و بوته­ ها بسادگی پاره می­شوند. و بدتر از آن اینکه این پارچه گرم و غیر تنفسی است و اگر پانچویی از این جنس بپوشید شاید با باران خیس نشوید ولی حتمأ از عرق خود خیس خواهید شد. استفاده از این نوع پانچو در مسیر­های باریک توصیه نمی­شود.

مشخصات پانچویی که می­تواند برای کمپینگ مناسب و مفید باشد:

  • بلندتر از مدل های یکبار مصرف است و زیر بغل آن برای خشک نگه داشتن فرد، بسته می­شود.
  • کلاه باید برای تنظیم راحت تر، بند داشته باشد. ممکن است کسی بخواهد کلاه را تنگ کرده و خود را از باد سرد و باران در امان نگه دارد.
  • جنس پانچو از نایلون ریپ استاپ باشد که با دوام و سبک است.
  • ضد آب و به اندازه کافی بزرگ باشد که گردش هوا صورت بگیرد و تعریق موجود خشک شود.

مزایا و معایب استفاده از پانچو

پانچو و مزایا و معایب استفاده از آن

مزایا

  • سبک و کم حجم است که آن را برای مسافرت ایده ­آل می­کند. برای پوشیدن و حمل سبک است و به سادگی در کیف و جیب جا می­گیرد.
  • به اندازه ای بزرگ است که کوله پشتی شما را هم در بگیرد
  • چند کاره  است. می­توانید از آن بعنوان یک سر­­ پناه اضطراری هنگام آشپزی استفاده کنید. حتی می­توانید آن را به جای زیر انداز یا رو انداز استفاده کنید. وقتی داخل کیسه حمل خود جمع میشود می­تواند نقش بالش را هم ایفا کند.
  • بلند است، پس می­توانید روی سطوح خیس هم بنشینید.
  • به اندازه­ای خنک است که می­توانید در تابستان هم آن را بپوشید.
  • ارزان است!

معایب

  • سایز آن بزرگتر از لباس های معمولی است و دقیقأ اندازه شما نیست
  • برای استفاده در باران های شدید به همراه باد توصیه نمی­شود. وقتی باد می­وزد کناره های پانچو باز میشود و شما خیس می­شود و بدتر از آن اینکه، هنگام وزش باد پانچو مثل یک بادبان عمل کرده و شما را از مسیر منحرف می­کند.
  • ممکن است لابلای شاخ و برگ درختان گیر کنید و نتوانید به مسیر خود ادامه دهید.

استفاده از پانچو مزایای بسیاری دارد و بعد از چند بار استفاده می­توانید طوری از آن استفاده کنید که معایب اندک آن هیچ مشکلی برای شما بوجود نیاورد. پانچو حجم و وزنی ندارد و شما می­توانید در هر شرایطی آن را همراه خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

oniseh logo
چرا اُنیسه؟

گروه تولیدی اُنیسه

اُنیسه بیش از ۲۰ سال پیش، با تکیه بر تجربه و دانش، و با هدف عرضه کالای با کیفیت در حوزه کمپینگ و کوهنوردی، شروع به کار کرد. در طول این سال‌ها، اُنیسه با استفاده از تجهیزات پیشرفته، دانش تولید و متریال تخصصی، همواره محصولاتی متنوع و با کیفیت تولید کرده و آن‌ه‍ا را علاوه بر ارسال مستقیم، از طریق شبکه ای گسترده از توزیع‌کنندگان، در تمام کشور در دسترس مشتریان قرار داده است. امروز، اُنیسه با کوهی از تجربه، نامی شناخته‌شده در صنعت تولید تجهیزات کمپینگ، کوهنوردی و اوت‌دور ایران است ولی همچنان در صدد پیشرفت و ارتقای کیفیت بمنظور ارائه کالای با کیفیت و در خور مشتریان خود می‌باشد.

راه های ارتباطی

مطالب اخیر

محصولات اختصاصی اُنیسه

محصولات اخیر

محصولات مختلف

برای دیدن آموزش استفاده از محصولات، به تماشاخانه اُنیسه بروید.

error: حقوق مطالب برای اُنیسه محفوظ است